Dubbel zoveel klachten over energiefactuur

Energie, Nieuws

De federale Ombudsdienst voor Energie heeft vorig jaar 8.736 klachten ontvangen. Dat zijn er meer dan dubbel zoveel als in 2010 (3.936). Door de duurdere energieprijzen kijken mensen kritischer naar hun factuur, zegt ombudsman Eric Houtman.

De verdubbeling heeft meerdere oorzaken, zegt Houtman. De ombudsdienst, actief geworden in 2010, won ongetwijfeld aan bekendheid.

Bovendien zitten we in een periode van stijgende energieprijzen. “Dan zijn de mensen kritischer en zitten ze met vragen over hun factuur”, stelt Houtman. “Ze verbruiken minder en toch moeten ze meer betalen.”

Naast klachten die in 2010 ook vaak voorkwamen – rond de meteropname, bij verhuis, facturen,… – waren er in 2011 een aantal specifieke klachten. Zo leidde de dubbele verbrekingsvergoeding bij opzegging van één contract tot meer dan 1.500 klachten vorig jaar. De ombudsdienst slaagde erin die dubbele vergoeding uit de wereld te helpen. (Belga/RDM)

Niet gevonden wat je zocht?

Probeer het nogmaals in onze zoekmachine.

Gerelateerde artikels