Kalfire en partners: de ideale haard dankzij een ideale samenwerking

niet importeren

Er gaat een lange weg vooraf aan de installatie van de perfecte, gepersonaliseerde haard. Hoe verloopt het proces van keuze van de haard tot installatie? En wat met de naverkoop?

Op het moment dat iemand beslist om een haard te plaatsen, staat hij aan het begin van een lang traject. Om de beste dienstverlening te garanderen in dit proces, werkt Kalfire samen met zorgvuldig gekozen verdelers. Samen zorgen zij ervoor dat de klant zijn weg vindt tussen alle mogelijke haarden en personaliseringsopties, zodat hij aan het einde van de rit kan genieten van een haard op maat.

Vrije keuze

“Maatwerk is dan ook zeer belangrijk,” zegt Frank Brynaert, al vijftien jaar verdeler van Kalfire-haarden in België. “Het haardconcept kan je vergelijken met een meubel dat volledig naar persoonlijke voorkeur werd gemaakt. Geen twee haarden zijn hetzelfde, elke klant krijgt een persoonlijk concept.” Dat betekent niet dat hij elke klant automatisch een Kalfire-haard voorstelt. “Soms geven klanten de voorkeur aan een merk dat ze kennen van bij vrienden of familie thuis. Maar vaak komen we toch uit bij een Kalfire-model, aangezien ze een ruime keuze aan esthetische aspecten en technische kwaliteiten aanbieden tegen een betaalbare prijs.”

“In de eerste plaats kijken we naar de noden en wensen van de klant,” legt Brynaert uit. “We maken een 3D-model aan, samen met een prijssimulatie, waarna de klant zijn goedkeuring geeft. Kalfire levert vervolgens het toestel aan dat wij vervolgens installeren. Het hele proces loopt zeer vlot. De mond-op-mondreclame doet vervolgens haar ding; meer en meer komen klanten binnen en vragen ze expliciet naar Kalfire.”

Naverkoop

Als er zich na installaties problemen voordoen, zorgt het verdeler-systeem van Kalfire eveneens voor een vlotte opvolging. “De rollen zijn ook daar goed op elkaar ingespeeld,” zegt Brynaert. “Wij zorgen zelf voor de eerste hulp. Als een probleem alsnog te moeilijk blijkt om zelf op te lossen, kunnen we steeds experts van Kalfire inschakelen die dan ter plaatse een kijkje nemen. Doorgaans kunnen we de meeste problemen evenwel zelf oplossen, dankzij zowel onze uitgebreide ervaring als onze diepgaande kennis van het merk. Jaarlijks wonen we daarom ook opleidingsdagen bij om de haarden nog beter te leren kennen. De klant is daardoor aan het juiste adres bij een erkende Kalfire-verdeler.”

Lees hier de andere artikels uit dit dossier.

Niet gevonden wat je zocht?

Probeer het nogmaals in onze zoekmachine.

Gerelateerde artikels